Ung og funksjonshemmet i verden

Shit, det er lenge siden jeg har blogga! Det har skjedd så mye, og jeg har vært opptatt stort sett hver eneste dag i det siste. Det kjipe er at jeg egentlig har tatt masse bilder, og hatt planer om å dele med dere. Men jeg har ikke vært helt i form, så når jeg har vært ferdig med alt jeg har gjort har jeg vært så utslitt at jeg ikke har orket å gjøre noe mer.

 

Denne uken har jeg vært i London på en workshop med andre unge funksjonshemmede fra flere andre land i verden. Det var fra en organisasjon som jobber i hele Europa, en britisk som jobber internasjonalt og nasjonalt, og representanter fra Zambia, Kenya, Phillipinene og India. Det var så interessant å lære mer om hvordan det er å være funksjonshemmet i andre land i verden. Jeg tror at selv om vi har en lang vei å gå når det gjelder likestilling og inkludering i Norge er vi likevel heldig som bor i et land med så mange muligheter.

Som sagt hadde vi mange fine samtaler og mange fine samtaler om det å være funksjonshemmet, og hvordan samfunnet bør være mot unge funksjonshemmede. Det var så fint å høre andres synspunkter også, og mange hadde noen skikkelig fine tanker som virkelig inspirerte meg.
Vi var også på skikkelig britisk teselskap inne på parlamentet i London. Sjukt kult å få komme dit. Er så heldig og så takknemlig for alt jeg får være med på, og alt jeg får oppleve. 

Og dere! Dagen vi reiste hadde jeg faktisk bursdag, så vi var ute og spiste og kikket oss litt rundt. Vi bodde et stykke fra selve London, så vi tok bussen til en koselig plass i utkanten av London.  

Altså dette var så kult! På mange måter var England utrolig flinke på universell utforming og tilgjengelighet i det offentlige. Inne i parlamentet stod denne bygningen som var leselig for alle. Det var en taktil bygning som var realistisk formet og lik parlamentet i en miniatyrstørrelse. I tillegg stod navnene på alle bygningene i punktskrift, med piler til de rette byggene. Sykt kult!

MINE SOSIALE MEDIER
♥ Snapchat
♥ Instagram
♥ Youtube
♥ Facebook

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg