Ut på ski med dårlig syn

Da jeg skulle sette meg ned for å lage dette innlegget begynte jeg å tenke litt. Jeg har nemlig vært på skitur i dag, og det er vel rundt et år siden sist gang, da var det bare noen bittefå måneder siden jeg kom fra Ullevål og synet var skikkelig dårlig. Synet mitt er jo fremdeles veldig dårlig, men det var helt annerledes i dag, enn den gangen.
Altså, jeg skal innrømme at jeg ikke er noen proff når det gjelder skigåing, men det jeg likte var at jeg følte meg trygg. I gjør husker jeg at jeg var så skremt og sjokkert over at jeg ikke kunne se lenger enn en meter frem i den hvite snøen. Jeg var sjokkert og skremt over å ikke se sporet. Jeg var sjokkert og skremt over å ikke vite når neste sving, bakke eller humper kom.

Jeg så ikke akkurat noe særlig mer i dag, men den store forskjellen var at jeg følte meg trygg. Greit nok, jeg visste at løypa vi gikk i ikke hadde overraskende svinger eller bakker, men likevel. Jeg følte meg trygg hele veien, og jeg kjente at det gikk fint. Det var faktisk en fin opplevelse. På slutten var jeg så sliten at jeg gikk den siste sletta med helt lukkede øyne, og det var faktisk litt deilig å gjøre det. Det gikk ikke fort da, men det var deilig å bare kjenne at det gikk bra det også.

Det blir nok ikke sånn at jeg kommer til å bli sett i skisporet hver dag fremover, men jeg må innrømme at det var deilig å kjenne at det gikk litt bedre i år. Kanskje ikke prestasjonsmessig, men synsmessig. Synet har nok ikke blitt særlig bedre, men jeg er tryggere i situasjonen, og det er fint å tenke på.

MINE SOSIALE MEDIER
♥ Snapchat
♥ Instagram
♥ Youtube
♥ FacebookUt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg