021118

Obs. Dette innlegget lagde jeg på toget på vei innover til Oslo på fredag. Jeg har trodd at det har blitt postet, men midt i alt stresset glemt å trykke del kan det se ut som. Uansett, her kommer innlegget. Tre dager for sent. 


Noen ganger betyr vennskap mer enn bare vennskap. Det er vanskelig å beskrive et godt vennskap med ord. Det holder ikke å si at “vi er gode venner” det blir for lite. Noen venner er så viktige at det er utenkelig hvordan livet ville sett ut uten. Noen venner betyr så mye at selv i de vanskeligste periodene får de deg til å smile. Noen venner så stor del av deg at du ikke behøver å si høyt hva du tenker, de det uansett. Noen vennskap er så avslappet at det å sitte vet siden av hverandre en hel kveld uten å si noe, blir sett på som kvalitetstid. 
 

 

I dag har en av mine aller beste venninner bursdag. Marie fyller 20
Uten Marie vet jeg faktisk ikke hvordan det siste året mitt hadde vært. Som mange vet var hun med meg på sykehuset flere ganger under tiden der synet mitt forsvant. Hun besøkte meg flere ganger den uken jeg var i Skien, og da jeg ble flyttet til Oslo reiste hun hele veien dit to ganger, selv om hun hadde full jobb og mange andre ting å gjøre. Hun dro inn på dagstur en gang, og overnattet med meg den andre. Hun har alltid vært forståelsesfull, tålmodig og hjelpsom. Hun har masse galgenhumor akkurat som meg, men hun vet også når det ikke passer seg å le. 

Hun betyr så ekstremt mye for meg, og får meg alltid i bedre humør på dårlige dager. Vi kan le sammen i timesvis, men vi kan også sitte oppe sene kvelder å snakke om viktige ting. Hun er der bestandig når jeg trenger det, og stiller alltid opp. Jeg er virkelig heldig. 


 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg