ENDELIG SKOLE IGJEN

Det er fredag ettermiddag, jeg sitter i senga mi hjemme i leiligheten, utslitt etter en hel skoleuke. Sliten,men på en god måte, fylt av god samvittighet. Det er nok vanskelig for 90% av mine lesere å forstå, men jeg er så utrolig glad og takknemlig for at jeg har startet på skolen igjen. På en måte skulle sommerferien gjerne  vart lenger, alle liker jo båt og sol. Samtidig er det så deilig å være tilbake. Det er deilig å se at verden endelig begynner igjen. Den har forsåvidt gjort det hvert år, men for en gangs skyld er jeg med. Hvert år har jeg hatt så vondt, skulle ønske det var jeg som jobba, skulle ønske det var jeg som studerte. Endelig er jeg et skritt nærere. 

Da vi var yngre og skolelei i perioder sa alltid lærere og andre voksne at vi måtte være takknemlige. “Tenk på alle de som ikke kan gå på skole.” 
Jeg tror det er et av de værste utsagnene barn kan høre, litt på lik linje med at man må spise opp maten fordi barn sulter i andre land. Det blir så fjernt, barn greier ikke sette seg ordentlig inn i det, det er så langt vekk, og det skjer bare på tv. 
Jeg tror til og med mange voksne kan ha problemer med å sette pris på jobb og skole, av samme grunn, det blir så fjernt. 

For første gang setter jeg pris på å få kunne gå på skolen. Jeg har ikke gått på skolen på en normal måte siden åttende klasse, og jeg har ikke satt foten innenfor et klasserom på i alle fall 3 år. Nå er jeg 21 år, og åttende klasse begynner å bli lenge siden. Jeg håper jeg får det til denne gangen, og det virker lovende enn så lenge. Jeg har hatt dårlige skoleerfaringer fra vgs som jeg har nevnt tidligere, men endelig ser det ut til å fikse seg med læringssenteret her i Kragerø. 

Bildet over er tatt første dag i første klasse.
På mandag hadde jeg første skoledag og jeg følte meg nesten like liten og hjelpeløs nå som da. Jeg kom på skolen helt alene, uten å kjenne noen. Jeg gleda meg faktisk skikkelig, men jeg var også livredd for å ikke få noen venner, eller å ikke trives. Nå har det gått en uke, og det har gått kjempebra! Jeg har allerede noen å snakke med, og jeg vet at jeg kommer til å trives skikkelig godt. Endelig tilbake til rutiner, og endelig noe å sette pris på. 

 

Lik gjerne innlegget hvis du vil lese mer om opplevelsene mine på skolen nå, om tidligere opplevelser fra skole/vgs, og om skole i forhold til sykdom, syn osv. Blir veldig glad for andre forslag til hva jeg kan skrive om utover høsten. 

//Følg meg gjerne på snapchat for oppdateringer og vlogging hver dag, og på facebook for å få med deg når det kommer nye innlegg♥♥

1 kommentar
    1. Dette var veldig fint å lese. Håper neste uke blir like bra. Og uken etter der. Håper du kan ta juleferie og se tilbake på et lærerikt Halvår

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg