DET HAR HAR SKJEDD NOE HELT SYKT !

Først vil jeg bare få si unnskyld fo at jeg har vært borte så lenge. Jeg har rett og slett ikke visst hva jeg skulle si, og her får dere vite hvorfor. 


For litt over et halvt år siden ble jeg så godt som blind i løpet av noen dager. Jeg hadde under 10% syn, og jeg fikk vite at jeg aldri kom til å kunne se godt igjen, noengang. Ingen visste hva som hadde skjedd eller hva det var som feilte meg. Det eneste vi visste var at vi ikke visste noe og at vi ikke kunne forvente at noe kom til å bli bedre. Samtidig som dette fikk jeg også vite om RP diagnosen min, en genfeil uten behandling. Jeg fikk vite at denne også utvikler seg over tid og at jeg før eller siden kom til å bli blind. Så her satt jeg med to nye sykdommer, en med navn og en uten. Begge med samme utfall; blind. Det siste halvåret har jeg brukt på å forberede meg på å bli blind, og det har egentlig gått ganske greit. 

Jeg har vært med på arrangementer i nbfu, jeg har til og med blitt med i styret. Jeg er så takknemlig for alt jeg har fått oppleve, og ikke minst for alle menneskene jeg har møtt. Jeg har møtt mennesker jeg kommer til å være glad i mest sannsynlig resten av livet. Jeg har lært så mye både på godt og vondt. Jeg har blitt et bedre menneske som ser andre mer og som er mye mindre dømmende enn før. Jeg er så glad for at dette skjedde, er ikke det rart å si ? Det føles veldig rart, men det er helt sant. 


Bildebeskrivelse: Gh oh Christina tar et bilde av seg selv. De ler og smiler mot kamera og er skikkelig glade. De har på fine klær og fin sminke. 

I det siste har jeg følt at jeg har begynt å se bedre og bedre. Jeg var til kontroll i februar og da så jeg rundt 30%, dette var helt sykt den gangen og ingen forstod hvorfor det hadde blitt så mye bedre etter oktober. Nå i det siste har jeg igjen begynt å føle at ting har blitt bedre, men jeg tror ikke de rundt meg har trodd så mye på meg. Jeg har sagt at jeg ser bedre, men de har nok trodd at det er noe jeg bare føler siden jeg har blitt så vant til det dårlige synet. Jeg skjønner jo hva de mener, men jeg har likevel vært bestemt på at noe er annerledes. Man kan vende seg til dårlig syn, og klare seg godt med det synet man har, det har jeg jo opplevd selv. Men bare fordi man vender seg til synet man har kan man ikke se bokstaver eller lese skilt man ikke kunne se før, det virket ikke logisk i mitt hode. 

På torsdag var jeg på kontroll igjen, og vet dere hva? Jeg har 70% syn. Hvor vilt er ikke det ? Det betyr at jeg ser 20% bedre enn grensa for å kunne ha førerkort. Jeg visste at jeg fortsatt hadde rp, den forsvinner jo ikke. Det som er dødt er dødt, og det er ingenting å gjøre med. MEN, jeg hadde fortsatt et lite håp, jeg spurte legen om jeg kunne kjøre igjen, men hun visste ikke. Jeg hadde visst ikke tatt riktig sidesynstest, og det var ventetid til august. Jeg hadde ikke tid til å vente, så jeg dro til optikeren her jeg bor dagen etter, og fikk svar med en gang. Og vet dere hva?? Jeg ser fortsatt godt nok. 

Det betyr at jeg kan bruke lappen min igjen, hvem hadde trodd det ? 

Jeg vet ikke hvor lenge det varer. Kanskje 1 måned, kanskje 3, kanskje 1 år, eller lenger. Ingen vet, og ingen kommer nok til å finne ut hva som skjedde med meg i oktober, eller hvorfor ting plutselig be bra igjen. Det eneste jeg vet er at jeg skal nyte dette så lenge det varer. Og at jeg er glad for at jeg forhåpentligvis kan kunne se bra i det synsfeltet jeg har frem til alt forsvinner. 


Bildebeskrivelse: Blurry bilde av Hedda, Christina, Marie og GH. De holder en svær oppsats med store rosa ballonger. De har pynta seg med fine klær, og er på fest. 

Jeg har virkelig ikke ord. Det eneste jeg vil si er bare: 

Tusen tusen takk til alle som har tenkt på meg. Takk til alle som har sendt meg fine meldinger og brydd seg om meg. Tusen takk for at dere har støtta meg. 

Lurer du på noe kan du selvfølgelig bare spørre, jeg skal prøve å svare så godt jeg kan i et annen innlegg ♥ 
Jeg er veldig glad i dere.

/Følg meg gjerne på snapchat for oppdateringer og vlogging hver dag, og på facebook for å få med deg når det kommer nye innlegg♥♥

 

5 kommentarer
    1. Så bra😊 Nyt tiden du nå endelig kan kjøre igjen 😊 Du lager en fantastisk flott blogg 👍😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg