STJELE PENGER FRA ET BLINDT BARN ?

I går kveld satt jeg og mamma og så litt på forskjellige videoer på youtube. I dag siste har jeg fått en liten obsession på å se blinde barn øve på å gå med stokk, eller barn med andre utfordringer der vi får se hvordan de takler utfordringer de har. Jeg blir så ufattelig imponert, og jeg blir så glad hver gang jeg ser videoer av barn som klarer seg så bra. Noe av det fineste jeg ser er barn som får til det vanskelige, og som jobber og jobber for å få til å leve “normal”. Når de lykkes med det, så blir jeg så rørt og glad inni meg.  I tillegg har jeg sett på et par videoer på fra youtubekanalen Hihokids, der barn får møte ulike voksne mennesker med ulike diagnoser. Noen i elektrisk rullestol, døve, blinde, fengelsesfanger og ja – alle mulige mennesker. Jeg elsker å se hvordan barn er så lite dømmende. De vil så gjerne være snille.

Uansett, i går skulle jeg vise noen a disse videoene til mamma. Da kom en annen video opp som forslag “Would you steal money from a blind kid?”. I videoen ser vi en gutt som spør om å få veksle en 5 dollar lapp, mens han egentlig holder en 50 i hånda. Han går med hvit stokk, og spør tilfeldige på gata. Da jeg så denne videoen måtte jeg bare dele den videre, håper alle tar seg tid til de 5 minuttene. 

Som dere ser i videoen er det forskjellige resultater. Jeg trodde ikke det var mulig en gang. Jeg er kanskje ganske naiv, men at folk er så fæle? Dette er voksne mennesker, som stjeler penger fra et barn med hvit stokk? Jeg ble glad for å se at noen hadde vett på å oppføre seg som et sivilisert menneske. Den unge mannen som ikke bare sa i fra, men også var villig til å gi gutten et par mynter. Sjokkerende å se at det ofte er de unge menneskene som faktisk greier å være de “voksne” her. 

Jeg ønsker å spørre dere nå, og vær ærlig med dere selv.
* Hva ville du gjort om du var i denne situasjonen?
* Ville du utnyttet et barn på denne måten?

Jeg ber dere tenke dere om hvis dere skulle havnet i en liknende situasjon en gang. Jeg har nesten ikke ord en gang, sitter igjen litt målløs. Jeg er helt sjokkert over at noen mennesker her i verden faktisk er så fæle. For det er det de er. 

//Følg meg gjerne på snapchat for oppdateringer og vlogging hver dag, og på facebook for å få med deg når det kommer nye innlegg♥♥

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg