PRØVING PÅ HJELPEMIDDELSENTRALEN

I går var jeg var på hjelpemiddelsentralen for å prøve ut del hjelpemiddeler. Jeg prøvde MYE forskjellige filterbriller, men ingen av dem var noe særlig. Jeg fant et par glass til utebruk, men alle var for mørke for å kunne brukes inne. Noe som derimot var veldig positivt var at jeg fikk prøve kontrastbriller, og det funka som bare det. Jeg skal få meg briller med glass som kan gjøre kontrastsynet mitt bittelitt bedre, i tillegg må jeg faktisk ha litt styrke i glassene – jeg har tydeligvis skjeve hornhinner. Som om jeg ikke hadde nok forskjellig med de øynene mine, så tenkte jeg det var greit å slenge på en ting til jeg da. Brillene hjalp meg i alle fall med å se en liten smule bedre, noe som var deilig. Jeg kunne ikke se noe mer, men det lille jeg ser kom litt tydeligere frem. Kanskje jeg kan få litt mindre hodepine når jeg bruker disse. 
Jeg fikk også prøve lesetv, litt ulike luper, lommelykt, lamper og en hel del andre kjekke greier. Det er ikke så mye å fortelle dere om nå, i og med at jeg ikke har fått hjelpemiddelene enda. Men når jeg får de, da skal jeg vise dere både fortelle dere om de, og vise noen bilder. I mens kan dere få se noen bilder fra utprøvingen. 


Bildebeskrivelse: Det ligger filterglass i mange ulike farger på et bord.

Bildebeskrivelse: En stor koffert med brilleglass ligger oppå et bord. I bakgrunnen er det to forskjellige typer lesetv


Bildebeskrivelse: På bordet ligger det flere kofferter med prøver på flere forskjellige filterglass og brilleglass

Bildebeskrivelse: Guro Helene står foran et vindu og ser ut, mens hun prøver på filterglass


Bildebeskrivelse: Guro Helene har på seg briller. Hun holder en lupe med lys mot en avis, og prøver å lese. 

 

//Følg meg gjerne på snapchat for oppdateringer og vlogging hver dag, og på facebook for å få med deg når det kommer nye innlegg♥♥ 

2 kommentarer
    1. så spennene. godt å høre at du fikk tatt en tur og se hva de hadde tilgjengelig.
      håper det ordner seg for deg
      Kan du vær så snill ta en tur innom bloggen min :)? Legge igjen en kommentar?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg