UKENS SPØRSMÅL #7

Hei dere. I går ble det ingen innlegg, og i dag kommer innlegget litt sent. Beklager det, men sånn er det noen ganger. Jeg har sovet veldig lite i det siste, og vært i litt halv dårlig form. Idag har jeg vært på ridning igjen. Det var utrolig deilig å starte opp igjen. Jeg går på ridning som en del av fysioterapien min, på grunn av spenninger og skoliose, og det trives jeg skikkelig med så langt. 
Uansett, her kommer spørsmålene for denne uka ♥ 

* Kanskje dumt spørsmål, men hvis du har dårlig møkesyn, hvordan kan du se når du bruker solbriller?
Det er absolutt ikke et dumt spørsmål, det er veldig veldig relevant. Jeg har aldri likt solbriller. Jeg har brukt å myse veldig om sommeren rett og slett fordi jeg hater å bruke solbriller. Jeg har ikke skjønt hvorfor jeg ikke liker solbriller, men nå gir det mening. Når jeg tar på meg solbriller blir det veldig mørkt. Alt lyset jeg trenger blir borte. Nå har jeg kjøpt med briller med rosa glass. Det slipper fortsatt inn noe lys, men stenger ute det som gir meg hodepine. Det blir fortsatt ganske mørkt, og jeg håper optikeren på hjelpemiddelentralen kan hjelpe meg å finne noen som fungerer enda bedre. Men for å konkludere spørsmålet litt – det finnes mange forskjellige type solbriller, med forskjellig type gladd. 

* Hvor mye koster det å ha hund, ca i måneden? Mat og sånne ting?
Min hund spiser ganske lite, og tygger sakte på bein og godbiter. Jeg bruker vel kanskje i snitt 150kr på mat og bein. Hahhah, det er ekstremt lite. Derimot har jeg brukt litt på utstyr som vanntette klær, seler, bånd osv. Utenom dyrlege utgifter vil jeg si at jeg bruker rundt 200-250 i måneden. Sånn bortsett fra at hun må ofte til dyrlege, er hun ganske billig å ha. 

* Hvor vil du bo ?
Kommer litt ann på når i livet du mener ? Men jeg vil flytte til Oslo så fort jeg har fått studiekompetanse i alle fall. Jeg vil helst studere i Oslo, og bo der i tjueårene mine. Her hjemme er det utrolig dårlig kollektivt tilbud, og det er ikke akkurat befriende for oss med dårlig syn. I Oslo er det lettere å komme seg rundt på egenhånd, noe som er utrolig viktig. Om jeg vil bo der resten av livet vet jeg ikke. Tar det litt som det kommer. 

* Har du et veldig tydelig arr etter nyretransplantasjonen? Og kan du legge ut bilde, hvis du ikke synes det er ukomfertabelt.
Det kan jeg gjøre! syntes jeg det var veldig ukomfertabelt. Da ville jeg ikke gå med bikini på stranda, og jeg hadde skikkelig dårlig selvtillit mye på grunn av arret. Nå bryr jeg meg ikke like mye, og det er jeg veldig glad for. Det har tatt meg mange år å komme dit jeg er i dag, men nå kan jeg se på arret mitt og vite at uten det arret hadde ikke jeg levd i dag. Så klart, kunne jeg valgt ville jeg ikke hatt det der. Men før ville jeg ta plastisk operasjon for å få det bort. Nå er jeg stolt av at jeg har vært igjennom noe så stort, og stolt av at jeg fortsatt lever. 
Jeg hadde ingen bilder der arret er synlig, de ligger på den gamle mobilen. Men jeg fant dette bildet på instagram, bildet er riktignok gammelt – men arret er helt likt.

* Har du fått tilbake pengene for lappen, siden de på en måte gjorde en feil?
Jeg var litt usikker på om jeg turte å ta dette spørsmålet med i det hele tatt. Haha, men nei jeg har ikke det. Som jeg skrev i et annet innlegg for litt siden: Det skremmer meg at det er så lett å ta lappen. Håper ikke det kjører flere rundt på veiene i Norge med så dårlig syn. 

* Kan du fortelle litt om da du bodde i syden, var det trygt i forhold til sykdommen din, eller dro du fordi du prøvde å rømme
Et spørsmål som er veldig vanskelig å svare kort på. Tja, begge deler er vel riktig. Jeg dro til en viss grad for å rømme. Jeg hadde nok av problemer her hjemme, og jeg ville ha litt “fri”. Men jeg dro også fordi jeg hadde utrolig lyst. Da jeg reiste ned tenkte jeg ikke på at jeg “rømte”, jeg dro enkelt og greit fordi jeg hadde lyst til å bo der. Det er først nå jeg har skjønt at jeg kanskje rømte litt. Som sagt vanskelig å svare på kort.. 

Har du spørsmål til neste runde, så skriv i kommentarfeltet eller send meg på facebook eller snapchat. 

//Følg meg gjerne på snapchat for oppdateringer og vlogging hver dag, og på facebook for å få med deg når det kommer nye innlegg♥♥ 

 

4 kommentarer
    1. Så gøyt med spørsmål:-) Jeg bodde selv i utlandet i siste året jeg gikk på videregående og det var virkelig noe av det beste jeg har gjort. Ha en fin kveld<3

    2. Kan du filme triks som hunden din har lært?
      Hvordan trener du hunden til å være alene? Jeg har lyst på hund, men er uføre… redd for at hunden skal ende opp som slike pensjonist hunder; som ikke greier å være alene i det heletatt… kan jo ikke unngå det i 10+ år…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg