NBFU OG UNGDOMSRÅD

I helgen var jeg på Nbfu konferansen, og jeg kan fortelle dere en ting helt klart og tydelig. Det er en så koselig og fantastisk gjeng. Det virket som at alle sammen kjente hverandre ganske godt fra før, men de tok meg så godt i mot. I tillegg til å ha det sosialt og hyggelig jobbet vi med prinsipprogrammet denne helgen. Vi snakket om utdanning, teknlogi, arbeid og hverdagsliv. Hvordan det er for blinde og svaksynte i forhold til andre. Og hvordan det er nå i forhold til før. Jeg må si jeg ble forferdelig overrasket da jeg hørte hvordan blinde og svaksynte har blitt behandlet opp gjennom tidene. Det har jeg faktisk litt lyst til å skrive et innlegg om senere, så dere får vente i spenning på det. Det kommer når jeg føler at jeg kan nok til å faktisk kunne formidle det videre. 
En av deltagerne jeg ble kjent med kunne mye om data og teknologi, og alt det der som jeg ikke kan. Han hjalp meg å lage min helt nye facebookside, om dere ikke allerede liker den, så kan dere klikke på facebookikonet nederst i innlegget for å komme dit. Der kommer det til å komme informasjon av og til, og der kan dere enkelt sende meg meldinger. Han anbefalte meg også å begynne med youtube, og sa han kunne hjelpe meg videre om jeg trengte det. Hva synes dere? Jeg synes faktisk det høres utrolig gøy ut, og kunne tenke meg det. Gjerne gi meg en liten tilbakemelding om dere ville sett på. Og gjerne kom med tips om hva dere ville sett. 

I går var jeg også på ungdomsrådet. Jeg sitter som nestleder i ungdomsrådet ved sykehuset telemark. Der tar vi opp saker, og diskuterer hvordan vi kan være med å gjøre sykehuset til et bedre sted for ungdom. Ungdom som av ulike grunner har hatt mye å gjøre med sykehuset, kan søke om å være med. For dere som har hørt om brukerutvalget, er vi en slags yngre gruppe av samme sjanger. For å si det litt enkelt forklart. I går hadde vi fått to nye medlemmer, og det var utrolig positivt å få de inn. Vi fikk jobbet godt i går, og har mye å ta tak i fremover. For å lese mer om ungdomsrådet, kan dere like facebooksiden vår. På facebooksiden vår kan dere også komme med tilbakemeldinger vi kan ta videre, eller forslag til saker vi kan jobbe med videre. Klikk på bildet under for å komme til siden vår. 

 

2 kommentarer
    1. Ja start med YouTube ! Det er jo en fin måte å få bloggen til å handle om mer enn bare det «alvorlige» Da kan du jo gjøre utfordringer og litt av hvert!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg