ULLEVÅL I MORGEN

Som sagt så reiser jeg til Ullevål tidlig i morgen. Jeg er akkurat ferdig med å pakke og klar til å gå i seng. Jeg tenkte faktisk å vlogge turen, så jeg håper den blir bra nok til å publiseres. Da jeg spurte om forslag til hva jeg kunne poste mer av fremover var flere youtubevideoer og vlogger noe som ble foreslått flere ganger. Så det skal jeg absolutt prøve å få til! Uansett har jeg med kamer, og skal prøve å ta bilder også. Jeg er skikkelig spent, men jeg gleder meg til å se hvordan alt går også. Jeg ble jo sluppet rett ut i det fri etter sjokkbeskeden. Og jeg har so sagt følt at noe av synet har blitt litt bedre. Blir fint å komme tilbake for å se hvordan det ligger ann. Etter Ullevål reiser jeg rett videre til en venninne, for å bli der til fredag. For på fredag skal jeg nemlig på Nbfu konferansen. Wæ, det blir gøy! Forige gang jeg var på arrangement med Nbfu ble jeg skikkelig godt tatt i mot, og det blir gøy å treffe enda fler nye folk denne gangen. 

Men før jeg reiser til Ullevål tenkte jeg å svare kort på noe av det jeg har blitt spurt mest om i det siste. Nemlig alt som har md synet mitt å gjøre. Dette er noe jeg kommer til å skrive ordentlige innlegg om, men siden jeg skal til øyeavdelingen i morgen, og kommer til å dele det med dere. Så er det jo litt rart at en stor del av dere ikke vet hva jeg feiler en gang. Jeg har en sykdom som heter Retinisis Pigmentosa. Det er en medfødt sykdom, en genfeil som har ruslet og gått hele livet. Noen kan ha denne genfeilen uten å merke noe til den i det hele tatt, noen er født blinde, noen blir pensjonister før de oppdager det, og noen er som meg – å får vite om dette i ungdomsårene eller barndommen. Som dere skjønner kommer denne sykdommen i alle varianter. Det er en netthinnesykdom som gjør at stavene og tappene i øyet gradvis dør. Det starter med mørkesynet, så går sidesynet og man får det som kikkertsyn. Dette skal jeg skrive om senere, men kort sagt har jeg aldri sett i mørket, og har en synsvinkel som er veldig mye mindre enn den de fleste av dere som leser dette har. I tillegg har jeg en skade på synsnerven som gjør at skarpsynet mitt også er nedsatt.  


Jeg hadde ingen bilder som passet inn i innlegget. Jeg skal jo ha et eget innlegg om tidligere opplevelser på Ullevål og øynene mine, så bilder kommer da. I mens får dere nyte synet av meg og mine aller beste jenter i bursdag for en stund siden. Se så skjønne de er da! Haha, goood natt alle sammen. Vi snakkes i morgen

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg